Αρτοποιείο: Ψωμί… για πτυχίο!
Αν δεν το αγαπήσει ο κόσμος, δεν είναι ψωμί! Ο αρτοποιός είναι ένα επάγγελμα με εξαιρετικό ενδιαφέρον, προκλήσεις και καλή επαγγελματική αποκατάσταση σε μια οικονομία που γυρνάει σιγά σιγά από τις υπηρεσίες στην παραγωγή. Χρειάζεται τεχνικές γνώσεις, δημιουργικότητα, ταλέντο, επαφή με την τεχνολογία και αυστηρή πειθαρχία στις διαδικασίες.
Στο τέλος της ημέρας, αν το προϊόν δεν είναι καλό, ο κόσμος δεν πρόκειται να αγοράσει. Ακόμα και τα συνοικιακά αρτοποιεία συναγωνίζονται για την πελατεία της περιοχής και το κοινό είναι αυστηρό, ειδικά στη χώρα μας που έχουμε μάθει να μην κάνουμε συμβιβασμούς στο ψωμί.
Τα καθήκοντα ενός αρτοποιού διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, αλλά υπάρχουν αρκετά κοινά στα οποία μπορεί να βασιστεί κανείς προκειμένου να περιγράψει το επάγγελμα. Σίγουρα χρειάζεται πολύ καλές οργανωτικές δεξιότητες, ειδικά αν υπάρχουν εργάτες ή εργατοτεχνίτες που θα πρέπει να διαχειριστεί και ως υπαλλήλους και ως ανθρώπους.
Οι ποσότητες και οι χρόνοι είναι ιδιαίτερα κρίσιμες παράμετροι προκειμένου να γίνει αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων της επιχείρησης και των υλικών. Οι όγκοι αλεύρων που θα περάσουν από τα χέρια ενός επαγγελματία αρτοποιού στη διάρκεια μιας βδομάδας είναι τεράστιοι και ο σωστός προγραμματισμός σημαίνει οικονομία και καλή διαχείριση.
Κάτι άλλο που χρειάζεται επίσης, και αποκτάται με την εμπειρία, είναι αριθμητικές δεξιότητες. Ο καλός αρτοποιός μετατρέπει τις συνταγές σε ποσότητες αλεύρων, νερού και υλικών αμέσως. Δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας φοβίζει. Πολλές από τις γνώσεις που χρειάζονται μπορεί να αποκτηθούν σε επαγγελματικές σχολές αρτοποιών που έχουν συγκροτηθεί γι’ αυτό τον σκοπό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Ελληνική Σχολή Αρτοποιίας που ξεκίνησε τη λειτουργία της τον περασμένο Σεπτέμβριο, είναι ο προορισμός για όλους τους επαγγελματίες αρτοποιούς, τεχνίτες και εργαζόμενους αρτοποιείων που επιθυμούν τη συνεχή εκπαίδευσή τους στον χώρο.
Ως αρτοποιός, γνωρίζετε καλά τις δυσκολίες, αλλά και τη χαρά του επαγγέλματος. Και αυτό που μετράει πραγματικά είναι το προϊόν σας, δηλαδή το ψωμί. Είναι καλό; Έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτήρα; Αν δοκίμαζε ο πελάτης επί τόπου, θα βλέπαμε ευχαρίστηση στο πρόσωπό του;
Γιατί δεν είναι ψωμί, αν δεν το αγαπήσει ο κόσμος. Αν δεν έρθει να το ζητήσει ξανά, αν δεν το προτείνει στο φίλο του, αν δεν απογοητευτεί όταν δεν το βρει επειδή άργησε... τότε δεν είναι ψωμί!