Εστιατόριο: Τα 4 βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε!
Η δημιουργία και διατήρηση μιας επιτυχημένης επιχείρησης εστίασης είναι σίγουρα πρόκληση, ειδικά στις μέρες μας. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ αυξημένος, ενώ ο τζίρος τείνει να μειώνεται. Το ερώτημα που προκύπτει και καλούνται οι περισσότεροι επαγγελματίες εστίασης να απαντήσουν είναι: Πώς θα κάνουν το εστιατόριό τους να ξεχωρίσει;
Ένα σημαντικό βήμα για να το κατορθώσετε είναι να αποφεύγετε τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν τα εστιατόρια!
1. Μενού χωρίς εξειδίκευση. Πολλοί εστιάτορες θεωρούν ότι η μεγάλη ποικιλία στις επιλογές του μενού θα ικανοποιήσει τους πελάτες. Ωστόσο, ένα μεγάλο μενού, με πιάτα που δεν έχουν προκύψει από συγκεκριμένο πλάνο, ούτε στοχεύουν στην κάλυψη των αναγκών των πελατών, είναι μια ποικιλία χωρίς νόημα. Αντιθέτως, μια ομάδα στοχευμένων πιάτων, θα αποτελέσουν ποιοτική επιλογή και θα ενθουσιάσουν συγκεκριμένα target groups της πελατείας σας. Δημιουργήστε λοιπόν ξεχωριστές θεματικές προτάσεις για το παιδικό μενού, για τους vegetarians, για τους διαβητικούς, κλπ.
2. Κοινότυπο μενού. Συνήθως, τα εστιατόρια περιορίζονται στην ανακύκλωση μιας πολυφορεμένης συνταγής. Βαδίζουν στα χνάρια της πεπατημένης, προτείνοντας τις ασφαλείς επιλογές που το κοινό έχει δείξει ότι προτιμά. Όμως, σε περιόδους αυξημένου ανταγωνισμού, προκύπτει πιο έντονα η ανάγκη για ρίσκο και όχι για τακτική “μια από τα ίδια”. Ένα εστιατόριο που επιδιώκει να ξεχωρίσει, οφείλει να το αποδεικνύει έμπρακτα. Διαλέξτε λοιπόν πρωτότυπα πιάτα για το μενού και μυήστε τους πελάτες σας σε γεύσεις που δεν φαντάζονται.
3. Υπερκοστολογημένο μενού. Παρόλο που οι εποχές είναι δύσκολες από οικονομικής άποψης, πολλά εστιατόρια εξακολουθούν να χρεώνουν τα πιάτα τους πολύ ακριβότερα από το κόστος παρασκευής τους. Μια τέτοια τακτική δυσφημεί τον κλάδο της εστίασης συνολικά και τοποθετεί την έξοδο σε καλό εστιατόριο στη λίστα με τους “πολυτελείς” τρόπους διασκέδασης. Για να αντιστρέψετε το κλίμα, αναπροσαρμόστε την τιμολόγηση των πιάτων και των υπηρεσιών σας σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα. Έτσι, θα μειώσετε τα περιθώρια κέρδους ανά πελάτη, αλλά θα αυξήσετε τον συνολικό τζίρο σας μέσα από την αύξηση της πελατείας.
4. Αδιαφορία για τις ανάγκες των πελατών. Συχνά, οι επιχειρήσεις της εστίασης αποτυγχάνουν να αφουγκράζονται όσο θα έπρεπε τις προτιμήσεις ή τις παρατηρήσεις των πελατών τους. Ρωτήστε λοιπόν τη γνώμη τους για τις επιλογές στο μενού και τις υπηρεσίες του εστιατορίου. Επιμείνετε να μάθετε αν νιώθουν ότι το εστιατόριο εκπληρώνει επαρκώς τις προσδοκίες τους και εκμαιεύστε τα παράπονα και τις παρατηρήσεις τους. Η αποκωδικοποίηση αυτών των στοιχείων είναι η καλύτερη στρατηγική επιτυχίας. Σκοπός σας είναι να δώσετε τις κατάλληλες απαντήσεις στα προβλήματα, παρουσιάζοντας μια εναλλακτική λύση.