Μυστικά και ιδέες για να κάνετε την επιχείρησή σας Instagram friendly!
Τα περισσότερα νέα εστιατόρια πια αποκτούν σιγά σιγά λογαριασμούς στο Ιnstagram. Οι όμορφες φωτογραφίες φαγητού αποτελούν ένα από τα βασικά στοιχεία του Instagram, αλλά το έξυπνο μάρκετινγκ εστιατορίου πρέπει να πηγαίνει πέρα από αυτό, ώστε να καταφέρει να τραβήξει την προσοχή και να προσελκύσει νέα πελατεία.
Περισσότερες αναρτήσεις από τους πελάτες σας σημαίνει και περισσότερες επισκέψεις στο κατάστημα, μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης και ένας ευχάριστος θόρυβος γύρω από αυτή (buzz). Για να το πετύχετε αυτό υπάρχουν μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να κάνετε και ορισμένα πιο απαιτητικά και εξεζητημένα αλλά και μυστικά που σας φανερώνουμε.
Τα βασικά
● Ωραία και ιδιαίτερα πιάτα και ποτήρια, πολύχρωμα και ευρηματικό food styling, ροφήματα τύπου artsy latte τραβούν την προσοχή και φέρνουν followers, αλλά και πελάτες στο κατάστημα, που αρέσκονται να τα φωτογραφίζουν και να τα αναρτούν.
● Η χρήση των ιστοριών (Instagram stories) αποδίδει όταν πίσω από την ιστορία υπάρχει ένας σκοπός, ένας ξεκάθαρος στόχος και ένας λόγος. Όχι απλώς μια παράθεση εικόνων ή βίντεο.
● Οι καλογραμμένες λεζάντες, με χιούμορ αλλά χωρίς υπερβολές είναι πάντα ένα πλεονέκτημα, ειδικά αν μέσω αυτών δίνεται το ερέθισμα να ταγκάρουν ένα φίλο τους.
● Εικόνες πίσω από τη «σκηνή», π.χ. ένα ταξίδι επιμόρφωσης του σεφ ή ένα βίντεο με τη συλλογή ή την αγορά των πρώτων υλών στο αγρόκτημα, δίνει μια πιο πλήρη εικόνα της φιλοσοφίας της επιχείρησης και κάνει το κοινό να ταυτίζεται και να ενδιαφέρεται.
● Η δημοφιλής τοποθεσία του εστιατορίου είναι ένα συν, εφόσον φυσικά το συνδέσετε με την (γεμάτη ζωντάνια, ακμάζουσα, εναλλακτική ή αριστοκρατική) γειτονιά στο οποίο βρίσκεται. Προϋπόθεση όλων αυτών είναι να δημιουργήσετε τη δική σας custom τοποθεσία στο Instagram και να τη χρησιμοποιείτε (εσείς και οι πελάτες σας) -είναι το λεγόμενο location pin.
Τα μυστικά
● Δημιουργήστε ή αναδείξτε ένα μοναδικό στοιχείο στο χώρο, στο οποίο οι πελάτες θα στέκονται και θα φωτογραφίζονται με την άφιξη ή την αναχώρησή τους. Αυτό μπορεί να είναι ένας τοίχος με murals (μοντέρνες τοιχογραφίες), γκράφιτι, ένα άγαλμα, κάποιο κρεμαστό αξεσουάρ, ένας καθρέφτης, μια επιγραφή με νέον που θα αναφέρει ένα αξέχαστο quote, μια γωνιά με λουλούδια ή διακοσμητικούς φοίνικες, οτιδήποτε εντέλει που τραβάει την προσοχή και που ο πελάτης θα ήθελε να το μοιραστεί στο Instagram.
● Ενοποιήστε το λογαριασμό στο Instagram με το λογαριασμό σας στο Facebook και στο Twitter, όσον αφορά τις αναρτήσεις: πρέπει να είναι κοινές. Επίσης μην ξεπερνάτε τους 280 χαρακτήρες, διότι θα κοπούν στο Twitter, αν για παράδειγμα θέλει κάποιος να μοιραστεί εκεί τις φωτό που ανεβάσατε.
● Εξετάστε το ενδεχόμενο να εκτυπώσετε το όνομα του λογαριασμού σας στο Instagram στον κατάλογο του εστιατορίου σας. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες αρκεί μόνο να ξεφυλλίσουν το μενού για να σας κάνουν tag στις αναρτήσεις τους.
● Ενθαρρύνετε τους χρήστες Instagram με περισσότερους από 1000 ακολούθους να δημοσιεύσουν μια φωτογραφία που να αναφέρει το εστιατόριο σας (με ένα hashtag, ένα Foursquare check-in) και ανταμείψτε τους με ένα δωρεάν γεύμα.
● Όταν κάποιος που σας ακολουθεί ανεβάζει μια φωτογραφία με το φαγητό ή το κοκτέιλ σας και σας αναφέρει (@mention), τότε είναι έξυπνο να κάνετε repost την ανάρτηση γράφοντάς του ένα «ευχαριστώ».
● Ποστάρετε συχνά, μέρα παρά μέρα τουλάχιστον και χρησιμοποιήστε αυτά τα 5 εξαιρετικά δημοφιλή βάσει αριθμού ακολούθων hashtags αν έχετε εστιατόριο: #restaurant, #food, #foodie, #foodporn, #instafood. Προτιμήστε τις ακόλουθες ώρες: Δευτέρα ως Σάββατο μετά τις 15.00 το μεσημέρι και Κυριακή κατά τις 11.00 το πρωί –είναι αποδεδειγμένα οι ώρες αιχμής του Instagram.
● Ακολουθήστε στο Instagram αντίστοιχες με τις δικές σας επιχειρήσεις του εξωτερικού που διαπρέπουν στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Από το Δειπνοσοφιστήριο Catering |