Επικοινωνία
2168080500 Παραγγελίες eshop 80111181920 Γραμμή επικοινωνίας METRO Cash & Carry (σταθερό τηλέφωνο & χρέωση βάσει παρόχου)
Καταστήματα
Οδηγός
Χρήσιμος Οδηγός
METRO Blog article main image

Το φαινόμενο του Brunch!

Το brunch είναι και θα συνεχίσει να είναι τάση. Η άνοδος της δημοτικότητάς του δεν είναι πυροτέχνημα, γι' αυτό και οι προνοητικοί επαγγελματίες της εστίασης οφείλουν να το αξιοποιήσουν στο έπακρο. Σας βοηθάμε να το κατανοήσετε, να το  κρατήσετε αυθεντικό και να το κάνετε ακόμη πιο δημοφιλές.

 

Η πρόκληση
Οι χώροι εστίασης που προσφέρουν παραδοσιακά μόνο μεσημεριανό και βραδινό, το να μπουν στο brunch αποτελεί πρόκληση, σε σχέση με ένα μοντέρνο καφέ και μια επιχείρηση εστίασης που ανοίγει τώρα. Ωστόσο, αυτή η πρόκληση έχει και τα θετικά της, καθώς με μια καλή οργάνωση των πρώτων υλών και των αποθεμάτων, μπορεί να προκύψουν σημαντικά οφέλη από την ένταξη του brunch στη ζωή του μαγαζιού, ακόμη και αν αυτό γίνεται μοναχά μία μέρα την εβδομάδα, δηλαδή την Κυριακή.   

Οι αιτίες
Ο πολυάσχολος τρόπος ζωής, η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, τα ρευστά χρονοδιαγράμματα εργασίας και οι χαμηλότερες τιμές σε σχέση με ένα μεσημεριανό ή ένα δείπνο, έχουν καταστήσει το brunch μια αδιαφιλονίκητη τάση στην εστίαση, ειδικά για τους νέους. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πρόσφατη αμερικανική έρευνα μεγάλης συμβουλευτικής εταιρείας, το 76% των ανθρώπων που συζητούν και μοιράζονται φωτογραφίες από brunch στα social media είναι κάτω των 25 ετών. Ενώ, σε άλλη παλαιότερη έρευνα, το 40% θεωρεί απερίφραστα το brunch ως το κατεξοχήν γεύμα της κοινωνικοποίησης και της αλληλεπίδραση με τους φίλους και την οικογένεια. 

Το αυγό
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το brunch μενού παραμένει ακόμη αυγό-κεντρικό σε διεθνές επίπεδο. Επαγγελματίες της εστίασης σε ΗΠΑ και Ευρώπη αναφέρουν ότι το αυγό πρωταγωνιστεί στον κατάλογό τους και ότι ακόμη και δύσκολοι συνδυασμοί, όπως λ.χ. με τηγανιτό φιλέτο ψαριού, «τραβιούνται» πολύ από τους πελάτες, λειτουργώντας ως βασικός «κράχτης». Όταν, δε, αυτά είναι και ποσέ, τότε ακόμη καλύτερα. 

Γλυκές απολαύσεις
Την ίδια στιγμή και παρότι υπάρχει η διάθεση του κοινού για πιάτα χαμηλών θερμίδων, το brunch στο μυαλό του καταναλωτή είναι ταυτισμένο με την απόλαυση και με την απόδραση από μια φορτισμένη καθημερινότητα. Έτσι καταναλώνουν μανιωδώς pancakes, ρολά κανέλας, granola, waffles, και άλλες γλυκές προτάσεις, συνοδεία σιροπιών, μελιού, πραλίνας φουντουκιού, ξηρών καρπών και super fruits. Όσο περισσότερες οι θερμίδες τόσο μεγαλύτερη η απόλυση λοιπόν! 

Αλμυρές απολαύσεις
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη κατηγορία savoury (αλμυρές προτάσεις), όπου πλάι σε εξαιρετικά ωφέλιμα τρόφιμα (όπως αβοκάντο, σπαράγγια, μανιτάρια, μπρόκολο), βλέπουμε σκληροπυρηνικά αλλαντικά (μπέικον, χαμόν, λουκάνικα) και παχιά τυριά, που συνοδεύονται από ψωμιά βρώμης ή πολύσπορα, που μία φέτα αρκεί να σε χορτάσει. Είπαμε, το brunch είναι ταυτισμένο πια με τη μεγάλη απόλαυση.  

Ροφήματα & Αλκοόλ
Specialty καφέδες και τσάγια (ανώτερης ποιότητας και συγκεκριμένης προέλευσης), αναψυκτικά, φυσικοί χυμοί, smoothies αλλά και αφρώδη και επιδόρπιοι οίνοι, είναι οι απαραίτητοι σύντροφοι ενός καλού brunch, χωρίς να αποκλείονται τα κοκτέιλ ή οι μπύρες.

Η αφθονία
Το απεριόριστο brunch (bottomless) κερδίζει έδαφος στο εξωτερικό. Με ένα ποσό που κυμαίνεται συνήθως από 30 έως 50 ευρώ το άτομο σε μέρη όπως το Παρίσι ή το Λονδίνο μπορείτε να απολαύσετε, αν αντέχετε, όλα τα πιάτα του καταλόγου, μαζί με άφθονο Prosecco. Κάποια καταστήματα βάζουν χρονικό όριο παραμονής σε αυτό τις δύο ώρες ή τα 90 λεπτά, καθώς το ενδεχόμενο να έρθει κάποιος στις 11.00 και να φύγει στις 18.00 δεν είναι ό,τι το καλύτερο για έναν επαγγελματία.      

Η εικόνα
Τα μπολ πρωινού έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά κάθε Instagrammer, ενώ την τελευταία περίοδο έχουν γίνει τρελή μόδα. Το να υπάρχει στο μενού ως επιλογή ένα μπολ acai ή smoothie είναι μια υγιεινή επιλογή, αλλά και φωτογενής. Οπότε, φροντίστε, όχι μόνο στα μπολ πρωινού, αλλά γενικά, να προσφέρετε όμορφα πιάτα, που αξίζει να τα φωτογραφίσει κάποιος, για να τα ανεβάσει στα Social Media, κάνοντάς σας μια ουσιαστική και ανέξοδη διαφήμιση. 

Τα πιάτα
Τα μικρά πιάτα, η προσφορά δηλαδή μικρών μερίδων, έχει νόημα όταν και αντίστοιχα οι τιμές είναι χαμηλές. Παρόλα αυτά, εμπειρικά φαίνεται ότι το κοινό προτιμάει ευμεγέθη και γεμισμένα πιάτα, απορρίπτοντας τη λογική των μεζέδων και του sharing στο brunch.  

Συνταγή

Pancakes Μπανάνα - Σοκολάτα
Υλικά
    
2 φλ. Αλεύρι, 2 κ.γ. μπέικιν πάουντερ, 1/2 κ.γ. αλάτι, 2 ώριμες μπανάνες, 2 αβγά, 1 βανίλια, 3 κ.γ. βούτυρο, λιωμένο, 4 κ.σ. ζάχαρη, 100 γρ. κρέμα γάλακτος, 1/2 φλ. σοκολάτα, τεμαχισμένη

Εκτέλεση
Σε μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι, το μπέικιν πάουντερ και το αλάτι. Σε μεγαλύτερο μπολ λιώνουμε καλά τις μπανάνες. Προσθέτουμε τα αβγά, τη βανίλια, την κρέμα γάλακτος, τη ζάχαρη και το βούτυρο και χτυπάμε μέχρι να ομογενοποιηθούν. Στη συνέχεια προσθέτουμε ανακατεύοντας σιγά σιγά το μείγμα με το αλεύρι. Ρίχνουμε και τα κομμάτια σοκολάτας. Ζεσταίνουμε σε τηγάνι ελάχιστο βούτυρο και όταν κάψει, βάζουμε περίπου 1 κουταλιά από το μείγμα, χωρίς να το απλώσουμε. Θέλουμε να γίνει αφράτο. Ψήνουμε την τηγανίτα και από τις 2 πλευρές και συνεχίζουμε με το υπόλοιπο μείγμα. Σερβίρουμε με τη συνοδεία βιολογικής λεμονάδας με αγαύη.

Από το Δειπνοσοφιστήριο Catering & τον exceutive chef Δημητρη Σκαρμούτσο